Cine a inventat Lacoste?

Cine a inventat Lacoste?

Compania Lacoste
Compania Lacoste

Compania Lacoste

 

Lacoste este o companie franceza care fabrica si vinde imbracaminte, incaltaminte, parfumuri, ceasuri, ochelari, obiecte din piele si faimoasele tricouri polo. In ultimii ani Lacoste a introdus o linie de asternuturi si prosoape. Compania poate fi recunoscuta dupa emblema reprezentativa cu imaginea unui crocodil verde. Rene Lacoste, fondatorul companiei, era poreclit de catre “Crocodilul” datorita tenacitatii sale pe terenul de tenis.

Istoria Lacoste

Rene Lacoste

Rene Lacoste

In anul 1933, Rene Lacoste a pus bazele companiei “La Chemise Lacoste” impreuna cu Andre Giller, proprietarul si directorul celei mai mari firme franceze de tesaturi la acea vreme. Cei doi au inceput sa produca tricourile revolutionare pe care le-au proiectat, le-au bordat pe piept emblema cu crocodilul si au inceput sa le poarte pe terenurile de tenis. Pe langa tricourile de tenis, Lacoste producea si tricouri pentru golf si pentru navigatie. In anul 1951, compania a inceput sa creasca datorita extinderii liniei de la tricouri de culoare “alb de tenis” la tricouri de diferite culori. Anul urmator, tricourile au fost exportate in SUA si au fost promovate ca “simbolul de stare al unui sportiv competent”, influentand alegerile de imbracaminte ale celor din clasa sociala superioara.

In 1963, Bernard Lacoste a preluat conducerea companiei de la tatal sau, Rene, sub bagheta caruia compania a cunoscut o crestere semnificativa. Dupa ce Bernard a devenit director, s-au vandut in jur de 300 000 de produse Lacoste anual. Brand-ul Lacoste a atins apogeul popularitatii in SUA la sfarsitul anilor 1970. Compania a inceput sa introduca si alte produse in gama precum pantaloni scurti, parfumuri, ochelari, pantofi de tenis, pantofi pentru navigatie, ceasuri si diferite obiecte din piele.

In SUA anilor 1970 si 1980, Izod si Lacoste erau doua nume folosite adesea folosite in alternanta deoarece, incepand cu anii 1950, Izod producea imbracaminte cunoscuta sub numele de “Izod Lacoste” cu licenta de vanzare in SUA. Acest parteneriat a incetat in anul 1993 cand Lacoste a recastigat drepturi exclusive in SUA pentru a-si distrbui tricourile sub propriul brand. In 1977 compania “Le Tigre Clothing” a fost fondata intr-o incercare de a concura direct cu Lacoste pe piata din SUA, vanzand o gama similara de produse, dar prezentand un tigru in locul corcodilului Lacoste.

Popularitatea companiei Lacoste a crescut in ultimii ani datorita muncii designer-ului francez Christophe Lemaire care a creat un nou aspect mai modern si mai luxos. Lemaire a plecat de la Lacoste in septembrie 2010, iar Felipe Oliveira Baptista i-a luat locul in functia de manager de creatie Lacoste.

In 2005, aproximativ 50 de milioane de produse Lacoste au fost vandute in peste 110 tari, fiind mult mai bine vazute datorita contractelor realizate intre Lacoste si mai multi jucatori de tenis precum Andy Roddick, John Isner, Richard Gasquet si Stanislas Wawrinka. De asemenea, Lacoste a inceput sa-si creasca prezenta si in lumea golfului, unde Jose Maria Olazaval si Colin Montgomerie au fost vazuti purtand tricouri Lacoste in competitii.

Bernard Lacoste s-a imbolnavit in 2005 si a fost nevoit sa transfere sefia Lacoste fratelui sau mai mic, Michel Lacoste, acesta fiind si cel mai apropiat colaborator al sau. Bernard Lacoste s-a stins din viata la Paris pe data de 21 martie 2006.

Lacoste ofera licente mai multor companii. Pana recent, compania “Devanlay” detinea drepturi mondiale exclusive pentru imbracaminte, desi astazi tricourile polo Lacoste sunt fabricate sub licenta si in Tailanda de catre “ICC”, de asemenea si in China. “Pentland Group” are drepturi mondiale exclusive pentru a produce incaltaminte Lacoste, “Procter&Gamble” detine licenta pentru productia de parfumuri, iar “CEMALAC” detine licenta pentru fabricarea de genti si obiecte mici din piele.

In iunie 2007 compania Lacoste a introdus primul site propriu de e-commerce pentru piata din SUA, astfel ca americanii pot cumpara produse Lacoste pe internet si le pot primi prin posta. Magazinul online ofera marimi si optiuni ce nu pot fi gasite in magazinele fizice. Totusi, compania isi incurajeaza clientii sa viziteze locatiile magazinelor prin indemnul “fara taxa de transport” la marfa cumparata.

Va invitam sa urmariti evolutia de 80 de ani a celebrelor tricouri Lacoste Polo :

Acum ati aflat cine a inventat Lacoste si de ce a devenit o companie atat de populara. Speram ca acest articol vi-a satisfacut dorinta de cunoastere si vi-a imbogatit cunostintele.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.